Jak jsem se naučila stojku na hlavě za 30 dní (Širšásana)

To jen tak nezvládnu. Tohle je moc těžký.

Ano, přesně to si říkáme ještě předtím, než s něčím začneme.

Zkusme se však společně zamyslet a podívat se na vše z druhé strany.

Můžete se naučit cokoli chcete. Jak? Jednoduše tím, že danou věc začnete pravidelně dělat a nevzdáte se. A přesně tak jsem začala i já.

Jednoho krásného dne jsem si řekla:

„Zuzi, už dlouho to máš v hlavě, přišel ten správnej čas. Skoč pro podložku, pusť video jógy na youtube a připrav se na první pokus stojky na hlavě.“

Ano, tak jednoduché to bylo.

Nepotřebovala jsem studovat kvantovou fyziku ani trávit hodiny studiem jógy.

„Pro začátek je důležité udělat první krok – to ostatní přijde časem.“

Co je podle mě nejdůležitější věcí při učení se stojky na hlavě?

Vytrvalost a pravidelnost. Cvičte ji každý den.

Nezáleží na tom, jestli tomu dáte 15 minut, nebo pouze 2 minuty. Důležitá je pravidelnost. Pro vaše tělo tak začne být pohyb přirozený a postupně ho plně ovládnete.

Stojka na hlavě (Širšásana) – Postup

Pojďme se tomu společně podívat na zub.

Pro rychlejší a jednodušší výsledky bez zbytečných zranění doporučuji začínat u stěny viz první gif ve spodní části.

1. krok – ujistěte se, že jsou paže položeny na zemi a používejte plochou část hlavy (uprostřed – niko-li přední část)

2. krok – natáhněte nohy a postupně si zvykněte na nepřirozenou pozici. Poté se pomalými kroky přibližujte k hlavě, dokud nemáte narovnaná záda

3. krok – zvedejte nohy a získejte stabilitu v dané poloze. Rukama a hlavou vyrovnávejte pozici

4. krok – jakmile si vaše tělo zvykne, zvedněte nohy více a pak pokračujte až k 5. kroku viz níže 🙂

Hurá! Konečně jste udělali svou první stojku na hlavě, ale…

Pořád stále používáte stěnu. Jak jsem to měla já?

Podívejte se na 3 gify, které ukazují mojí cestu při učení se širšásany.

Tady můžete vidět jeden z mých prvních pokusů.

Začínala jsem u stěny a netušila pořádné zásady, kterými se řídit.

Jaké byly mé první pocity?

Brnění prstů, bolest rukou a prokrvená točící se hlava. Zvláštní pocit.

Nevydržela jsem v poloze dlouho a beze stěny bych pokaždé skončila na zádech.

Poté následovalo několik dní cvičení u stěny.

Jakmile se mi podařilo udělat stojku na hlavě u stěny bez toho, aniž bych se stěny skutečně dotkla po dobu alespoň 30 sekund, přišla další výzva.

Jít cvičit beze stěny – doprostřed pokoje.

Najednou jakoby všechny dny zmizely. Jistota se vytratila pryč.

Zeď byla pomyslná jistota, díky které jsem byla širšásanu schopná udělat.

Nezbývalo než začít „odznovu“. Tentokrát už to však bylo mnohem snazší.

Tělo rozumělo pohybům. Stačila jen trpělivost, vytrvalost a trocha času.

Tak… a jak jsem na tom po 30 dnech pravidelného tréninku?

Však nakoukněte níže…

Ano, práce je přede mnou spoustu.

Život je nekončící cesta, ve které se stále učíme. Avšak i tak si můžeme vzít hned několik tipů do života i jógy.

Čas, vytrvalost, trénink, trpělivost a pravidelnost přináší růže.

Tohle je 30 denní výsledek.

Co všechno se může stát za takových 365 dní? To zjistíme jedině tak, že se do toho skutečně pustíme.

A nakonec malá ukázka toho, co se momentálně učím.

Trocha padání přece nikdy neuškodí 😉

BTW: Slovo „Širšásana“ jsem zjistila teprve až při psaní tohoto článku. I tak se člověk může učit 😀

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..