Spirulina – Účinky a přínosy pro zdraví, které vás překvapí

Jak moc dokáže náš život ovlivnit tato „Superpotravina“?

Pro začátek je důležité zmínit, že stále neexistuje dostatečné množství vědecky ověřených důkazů k tomu, aby se potvrdilo, zda je Spirulina opravdu účinná při léčbě zdravotních problémů.

Co je na ni tedy tak výjimečného? Tato sladkovodní sinice obsahuje spoustu živin a antioxidantů, které podpoří chod vašeho těla a mozku.

Spirulina je lepší a zdravější varianta vitamínu, ale denní stravu ani přísun jednotlivých živin za den nahradit nedokáže. Podporuje náš systém a dodává mu chybějící živiny, které by jinak získávalo ztěží.

Přesto je spousta případů, kdy lidé po užívání Spiruliny zaznamenali změny k lepšímu. Lidé říkají, že jim Spirulina pomohla při emočních problémech jako je úzkost, panika, deprese, dále také při premenstruačních syndromech, cukrovce, úbytku hmotnosti nebo vysokém cholesterolu.

Jaké mám se Spirulinou osobní zkušenosti?

Spirulina - Účinky a přínosy pro zdraví, které vás překvapí

Během jejího užívání jsem zaznamenala zpevnění nehtů. Pravděpodobně jsem v těle měla nedostatek některé z živin a Spirulina ji doplnila.

Další z příznaků bylo více energie. Nedokáži zcela určit důvod, ale při užívání jsem vydržela být aktivní po celý den a vůbec se necítila unavená.

Jedná se o čistě subjektivní zážitky. Každé tělo je rozdílné a může na Spirulinu reagovat jinak.

Co vlastně Spirulina obsahuje?

Jeden ze zajímavých faktů o Spirulině je ten, že je řazena mezi potraviny s největším obsahem bílkovin ( proteinů – 60 – 70%).

Co dalšího v ni najdete?

Minerály – vápník, zinek, draslík, hořčík

Chlorofyl – čistí a detoxikuje organismus

Betakaroten – provitamin A – právě z něj vzniká vitamín A

Vitamín B1, B2, B3, B5, B6, B9, B12, C, E, K

Cenné enzimy a další….

Spirulina – účinky a možné zdravotní benefity

Spirulina - Účinky a přínosy pro zdraví, které vás překvapí

1. Může snížit krevní tlak

Jak všichni víme, tak z vysokého krevního tlaku může vzniknout mnoho onemocnění. Ukázalo se, že vyšší dávka spiruliny může vést ke snížení krevního tlaku.

Konkrétněji – 1 gram Spiruliny byl neučinný, ale 4,5 gramu vedlo k opravdovému snížení krevního tlaku. ( Jednalo se o osoby s normálními hodnotami.)

2. Zmírňuje příznaky alergické rýmy

Spirulina je populární alternativní léčba symptomů alergické rýmy a dokonce existují důkazy, že může být účinná.

Studie, kde 127 lidem s alergickou rýmou podávali 2 gramy Spiruliny denně, se dramaticky snižovaly příznaky, jako je nosní výtok, kýchání a svědění.

3. Výkonný antioxidant a protizánětlivé vlastnosti

Spirulina je vynikající zdroj antioxidantů, který může chránit před oxidačním poškozením.

Jeho hlavní aktivní složka se nazývá phycocyanin. Ten může bojovat proti volným radikálům a potlačovat produkci zánětlivých molekul, což poskytuje působivé antioxidační a protizánětlivé účinky.

4. Může zlepšit sílu a vytrvalost svalů

Pomáhá k lepším výkonům, zvýší celkovou vytrvalost a sílu. Ve dvou studiích Spirulina zvýšila vytrvalost, což významně prodloužilo dobu potřebnou k únavě.

Další zajímavé účinky, které Spirulina může přinést:

  • Požívá se na detoxikaci organismu
  • Podporuje tvorbu krvinek a pomáhá při problémech s chudokrevností
  • Detoxikuje játra, krev a ledviny
  • Podporuje obranyschopnost organismu
  • Zlepšuje vzhled pokožky, vlasů a nehtů ( zpomaluje vznik stařeckých skvrn a stárnutí pleti)
  • Pomáhá zlepšovat imunitu
  • Snižuje množství toxických látek v ledvinách a chrání je před chemickými látkami
  • Může vylepšit psychiku ( při depresích či stresu)
  • Snižuje hladinu cholesterolu
  • Může odstranit zácpu
  • Pomáhá k rychlejšímu hojení ran
  • Podle studií prospívá při podvýživě
  • Snižuje pocit únavy
  • Může být dobrým doplňkem při hubnutí

V jaké formě je možné koupit Spirulinu a jak ji užívat?

Spirulina - Účinky a přínosy pro zdraví, které vás překvapí

Pokud vás zaujaly účinky Spiruliny a rozhodli jste se ji vyzkoušet, tak přichází na řadu otázka, jakou byste si měli koupit.

Spirulina je dostupná ve dvou formách: tablety nebo prášek

Při zvolení tablet je doporučená 2x denně 2 – 5 tablet a to 15 minut před jídlem a následně zapít sklenicí s vodou. Doporučuji zakoupit BIO Spirulinu.

Prášek se ve většině případů doporučuje užívat 2x denně a to zarovnaná čajová lžička – rozmíchat ve vodě.

PS: Dávkování může být pro každý produkt jiné. Vždy se držte pokyny výrobce, které udá na produktu.

Máte nějaké zkušenosti se Spirulinou? Užívali jste ji nebo ji máte v plánu vyzkoušet?

 

Jsem Zuzka, je mi 20 let a skrz tento blog bych s vámi ráda sdílela svoji vášeň pro zdravý životní styl, fitness, sociální sítě a sebevzdělávání.

„Jak vylepšit svůj život?“

Najdete zde spoustu užitečných rad, které jsou čerpány z mých vlastních zkušeností, knih od relevantních autorů i vědecky ověřených studií.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.