10 efektivních rad, jak rychle zhubnout

V tomto článku se nedočtete, jak důležité je každý den běhat nebo skákat přes švihadlo.

Zvláštní? Jak rychle zhubnout, když se nebudete celé dny potit a umírat po náročných trénincích?

Přestože jsou cvičení a kardio obecně považované za jedny z nejzákladnějších prvků hubnutí, realita leží jinde.

Věděli jste, že cvičení ovlivní pouze 20% vaší váhy?

Ano, přesně tak.

Pouze 20% vašeho těla je ovlivněno tím, jak efektivně cvičíte. Zbývajících 80% je vaše strava.

Neměli by jste zavrhnout cvičení nebo jakékoli jiné fyzické aktivity, ale zároveň to nesmí být jediná změna, do které vložíte úsilí.

Váš jídelníček je to, co nejvíce ovlivní vaše tělo.

Nejen, že díky stravě můžete rychle zhubnout, ale stejně tak můžete předejít spousty potencionálním nemocem.

Jak rychle zhubnout?

1. Omezte potraviny z pšenice

Jak rychle zhubnout - pšenice 1

Nejíst těstoviny, buchty, koblihy a pečivo je jako kdybych řekla, že máte začít hladovět.

Jídlo z pšenice je součástí každodenního života.

Teď ale přichází na řadu hned několik otázek.

Proč je to právě pšenice?

Pokud máte hlad, jako první si namažete rohlík, jenže proč jdete po deseti minutách pro další?

Pšenice je obecně nazývaná jednou z nejzdravějších obilnin.

Skoro každý člověk přijímá do těla až stonásobně více pšenice než ostatních obilnin. Není se čemu divit, jelikož pšeničné produkty jsou naplaveny naprosto všude a jejich ceny jsou nízké.

Jenže jakou platíme daň za nízkou cenu?

Ano, pšenice bývala jednou z nejzdravějších obilnin.

To je ale minulost.

Dříve se pšenice vyvíjela přirozeně, jenže během posledních 50i let ji zemědělští inženýři změnili. Pšenici začali geneticky modifikovat, testovat, křížit. Chtěli z ni udělat odolnou obilninu na různé podmínky, plísně, nemoci a hlavně vydělat velké peníze.

Bohužel pro naší váhu, tělo a zdraví, se jim to podařilo.

Pšenice už není pšenice, ale lidsky upravovaný produkt, který sice zničí vaše tělo, ale ostatním vydělá velké peníze.

Tyto informace jsou čerpány z knihy Život bez Pšenice“ od Kardiologa Williama Davise, který v ni odhaluje její historii a vlivy „moderní“ pšenice na naše zdraví.

Ptáte se, jak rychle zhubnout s pomocí téhle informace?

Omezte konzumaci pšenice.

Čím ji můžete nahradit a zhubnout?

Například ječmen, žito, špalda, tritikala, bulgur a kamut.

Pokud nedokážete omezit pšenici na 100%, doporučuji jako nejlepší možný krok vynechat rohlíky, housky a chléb. Nahraďte je žitnými.

Bohužel i v tomhle si výrobce našli skulinku, a proto je potřeba před koupí zkontrolovat složení žitného chleba. Zásadní pravidlo při koupi je, že žitná mouka musí být umístěna před pšeničnou.

Pokud to je naopak, chléb může obsahovat například pouze 5% žitné mouky, což obsahuje kdejaký pšeničný chléb.

2. Vyměňte Coca-Colu za čistou vodu

Jak rychle zhubnout - voda

Pijete sladké nápoje často?

Tipuji, že vodu pijete velmi výjimečně či s velkou nechutí.

Osobně jsem na tom byla stejně. Slazené pití bylo jediné, které jsem pila, ale pak jsem se rozhodla změnit svůj život a začala pít čistou vodu.

Cítila jsem se živěji, s větší energií a výrazně jsem zhubla. Po půl roce jsem si vyzkoušela ochutnat Coca – Colu a ta na moje tělo působila jako žíravina.

Cítila jsem, jak mě z ni nepříjemně bolí v krku. Všichni víme, co pijeme, a přesto v tím pokračujeme.

Není čas to změnit?

Jsem si jistá, že to pro vás není nic nového. Sladké nápoje ze supermarketů jako Coca – Cola, poděbradka, Mirinda nebo třeba pomerančový džus.

Všechny nejen zvyšují naši váhu, ale zároveň ničí zdraví.

Jak rychle zhubnout s pomocí vody?

Pití většího množství vody pomáhá metabolizovat tělo, pomáhá při spalování tuků a přeměňuje je na energii pro tělo.

Dává vám pocit sytosti a omezuje chuť k jídlu.

Ideální je vypít denně více než šest sklenic vody nebo se držet doporučeného denního pitného režimu podle vaší váhy a výšky.

3. Pijte zelený čaj

Jak rychle zhubnout - zelený čaj

Mnoho výzkumů a studií dokázalo, že zelený čaj zvyšuje spalování tuku.

Zrychluje metabolismus a odblokovává tukové buňky.

Jak to funguje?

Aby bylo možné spálit tuk, nejprve se ve vašem těle musí rozložit na tukovou buňku. Poté se přesune do krevního oběhu.

Složení zeleného čaje pomáhá zvýšit efektivitu při spalování tuků.

4. Nejezte sladkosti a umělá sladidla

Jak rychle zhubnout - sladké

Pokud si stále lámete hlavu nad tím, jak rychle zhubnout, nad tímto bodem by jste se měli dlouho pozastavit a pořádně zamyslet.

Ano, všichni víme, že by jsme neměli.

Je těžké odolat tatrankám, čokoládám, kyselým žížalkám nebo oslazení kávy.

Umělé sladidla jsou v moderním světě téměř v každé potravině.

Věděli jste, že lidé co pravidelně jedí umělá sladidla začínají vnímat intenzivně sladké potraviny, jako je ovoce, méně atraktivní? A že potraviny, které nejsou sladké, například zelenina, považují za špatné?

Dlouhodobé konzumování umělých sladidel může způsobit, že se začnete vyhýbat zdravým, naplňujícím a vysoce výživným potravinám a místo nich začnete jíst uměle ochucená jídla s nízkou výživovou hodnotou.

Jelikož potraviny nemají dost velkou nutriční hodnotu, ale jsou sladké, toužíme po nich více.

Kupujeme si více sladkostí, jíme více čokolády a na posezení sníme klidně několik tatranek.

Nejen, že umělá sladidla pomáhají při růstu hmotnosti a brání v hubnutí, ale zároveň mohou být i návyková.

5. Omezte bílý cukr

Jak rychle zhubnout - Med2

Omezení bílého cukru je jedna z dalších možností, jak rychle zhubnout a zároveň dbát na své zdraví.

Cukr zvyšuje hladinu inzulínu v krvi.

Tělo se stává bezmocné proti zárodkům a nemocem a zároveň může způsobit zvýšení hmotnosti, jelikož inzulin zvyšuje kapacitu tuku v těle.

Pokud se bez slazení neobejdete, jedna z nejlepších a nejzdravějších náhrad je med.

Zmenšuje riziko nevolnosti, zlepšuje paměť, bojuje proti nemocem, obsahuje spoustu vitamínů a mnoho dalších užitečných vlastností.

6. Jezte zeleninu, ovoce a zdravé tuky

Jak rychle zhubnout - Zelenina a ovoce 2

Zelenina a ovoce by měli být součástí téměř každého vašeho jídla.

Zelenina neobsahuje téměř žádné kalorie (například větší mrkev má jen 30 kalorií) a ovoce jako jablko nebo banán se pohybují okolo 100 kalorií.

Tím pádem si je můžete užít jako něco k zakousnutí a zároveň vám zbude spoustu místa pro další jídlo.

Přestože jsou zelenina a ovoce dobré na vaší cestě za štíhlostí, jednoduché přidání do špatně zvoleného jídelníčku vám zhubnout nepomůže.

Pokud si říkáte, že jíte zeleninu normálně, ale zároveň jíte nezdravá jídla, instantní polévky nebo často navštěvujete MC Donald, nemůžete očekávat zhubnutí.

Jak rychle zhubnout?

Jak rychle zhubnout - Omega 3

Jezte zeleninu či ovoce jako součást vyvážené a zdravé stravy.

Věděli jste, že většina z nás má v těle až 16x více Omega 6 mastných kyselin, než Omega 3?

Čím to je?

Omega 6 je například ve slunečnicovém oleji.

Jak často máte něco smaženého?

Tipuji, že většinu jídel vaříte právě na slunečnicovém oleji. Jedna z nejlepších náhrad je olivový olej.

Málokdo z nás pravidelně jí Omega 3, jelikož o tom společnost nedává vědět.

Jak tedy můžete doplnit omega 3, pokud nebudete chtít polykat vyrobené náhražky?

Je obsažena například v rybách ( tuňák, losos, kapr..), ořeších (mandle, dýňová semínka, kešu…) a luštěninách ( hrách, fazole, čočka..).

7. Jezte každý den vajíčka

Jak rychle zhubnout - vajicka1

Co je velká výhoda vajíček?

Mají málo kalorií, ale zároveň obsahují protein, díky kterému se budete cítit plní a nebudete mít takovou potřebu sáhnout po 10ti minutách po dalším jídle.

Díky tomu se vám velmi usnadní cesta za hubnutím, ale to není všechno.

Vajíčka díky proteinu podporují růst svalů a zároveň je chrání před jejich ztrátou. Svaly jsou pro naše tělo důležité a proto je potřeba udržovat jejich zdraví.

Ve vajíčku najdeme spoustu vitamínů B, D, A a jeho žloudek je zdrojem omega 3.

Podporují zdraví, mozek, oči i správný průběh těhotenství.

8. Choďte po jídle na procházky

Ať se to zdá jakkoli zvláštní, i chůze je způsob jak rychle zhubnout, jelikož se jedná o kardio.

Co může být lepšího než si dát 10i minutovou procházku po jídle a zároveň u toho spálit několik kalorií?

Cvičení by se nemělo vyloučit z vašeho života, jelikož právě to vytvaruje vaše tělo a spálí přebytečné tuky, ale pokud budete chodit na pravidelné procházky, rozhodně tím prospějete vašemu tělu i zdraví.

9. Začněte cvičit

Jak rychle zhubnout - cvičení

Cvičení samo o sobě je velmi obecný pojem, kterému by bylo potřeba věnovat spoustu času v samostatném článku.

Kardio jako běh nebo skákání přes švihadlo jsou známé, ale jaké jsou další možnosti?

Pamatujte si, že nesmíte začít cvičit ve velkém hned od začátku.

Proč?

Vaše tělo nebude zvládat velký nápor, cvičení se vám znechutí a nebudete schopní vytvořit si zvyk. Důležité je si říci, co je vaše odměna a motivace pro cvičení.

Je to jen pocit, že jste na nové cestě?

Užíváte si pocit, že se vaše tělo mění?

Nebo si toužíte dát kostičku čokolády jako odměnu?

Jedna z možností cvičení je rozdělení několika cviků na sety a opakovaní. Rozvrhněte si týden tak, aby jste každý den cvičili jinou část těla a zároveň vám mezi cvičením zbyl jeden den volna na odpočinek.

Například: Po: Zadek a stehna, Út: Volno, Stř: Břišní svaly.

Konkrétní tréninky navrhnete podle svých možností.

Můžete cvičit tři série po čtyřech cvicích. Poté si určíte, kolikrát zvládnete jednotlivý cvik. Můžete si říci, že s každou sérií snížíte počet, aby jste ji zvládli odcvičit.

Pokud by jste začínali jeden cvik 10x, další sérii by byl 8x a poslední 6x.

Nechcete-li začínat cvičením sérií, můžete například každý den dělat 10 kliků a dřepů.

Nejedná se o nejefektivnější druh cvičení, ale pokud dodržujete stravu, tak do začátku, popřípadě pro udržení postavy, je to dostačující.

10. Dodržujte spánkový režim

Spánek neovlivňuje vaši váhu přímo, ale má velký vliv na váš mozek.

Co se děje s tělem a myslí, když jsou unavené?

Jelikož nemáte dostatek energie, nejste schopni se ovládat. Několik studií dokázalo, že pokud máte málo spánku, jíte větší porce jídel a vybíráte si až dvakrát tučnější jídla než při normální délce spánku, který by měl trvat 7 – 9 hodin.

Dodržování spánkového režimu sice není způsob jak rychle zhubnout, ale zároveň to usnadňuje vaši cestu při hubnutí a dopomůže vašemu zdraví a energii.

Pokud jste unavení, automaticky přeskočíte den cvičení, jelikož by ho vaše tělo nezvládlo. Raději sáhnete po rychlém jídle, než aby jste připravovali něco dietního a zdravého.

Pokud myslíte hubnutí vážně, měli by jste každý den spát minimálně 7 hodin, aby se vaše tělo zregenerovalo, získalo energii a sebekontrolu.

Teprve tehdy může doopravdy začít vaše cesta.

Doufám, že vám byl článek užitečný a pomohl vám vybrat směr, kterým se na vaší cestě za štíhlejší postavou vydat. Pokud máte nějaké další rady či upozornění jak rychle zhubnout, neváhejte a podělte se s nimi s ostatními v komentáři.

Máte otázku? Pokud budu znát odpověď, ráda poradím.

Jsem Zuzka, je mi 19 let a skrz tento blog bych s vámi ráda sdílela svoji vášeň pro zdravý životní styl, fitness, sociální sítě a sebevzdělávání.

„Jak vylepšit svůj život?“

Najdete zde spoustu užitečných rad, které jsou čerpány z mých vlastních zkušeností, knih od relevantních autorů i vědecky ověřených studií.

Jeden komentář Přidat své

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.