4 užitečné rady, jak pracovat s Pinterestem a mít výsledky ( 2018 )

Pinterest je mezi námi již od roku 2009, ale v naší zemi se stále ještě nedokázal uchytit jako plnohodnotná sociální síť. Proč tomu tak je? V Americe se Pinterest velmi dobře začlenil a nemalé množství firem, podnikatelů a bloggerů ho využívá k úspěšnému marketingu.

Bohužel pro Českou Republiku, Pinterest momentálně není schopen poskytnou žádné statistiky ohledně uživatelů z našeho státu. Ovšem vyskytují se tipy a spekulace, že momentální číslo by se mohlo pohybovat okolo 200 tisíc českých uživatelů.

Logo Pinterestu

Přestože nezjistíme přesná čísla, Pinterest se může stát mocným nástrojem marketingu i pro český trh a jako bonus je zcela zdarma. Brouzdají na něm převážně ženy, které vyhledávají nápady, inspiraci a rády se podívají na zajímavý e-shop nebo přečtou váš článek. Fotky, které na ostatních sociálních sítích působí jako nežádané reklamy, jsou na Pinterestu naopak vítané.

Pinterest už není jen sociální sítí, ale také vlastním vyhledávačem. Spousta lidí vyhledává nápady a produkty právě skrze Pinterest. Stejný fenomén se začíná dostávat i do naší země. V tomto článku naleznete odpověď, jak vytvořit dostatečně zajímavý a kreativní profil, který vám přinese do budoucna nejen zajímavou návštěvnost webu, ale i potencionální stálé zákazníky.

 

JAK FUNGUJE PINTEREST?

Sestavila jsem seznam několika důležitých kroků, díky kterým budete schopni využívat pinterest v jeho plném potenciálu a zjistíte, jak s ním pracovat. Sociální sí už nejsou jen o nahrávání fotek či obsahu, ale o dokonalém porozumění jejich kvalit a vnitřní struktury. Jakmile se naučíte několik základních principů, sociální sítě s vámi nebudou manipulovat, jelikož to budete vy, kdo je bude mít pod kontrolou.

 

1. VYUŽÍVEJTE MOŽNOST FIREMNÍHO PROFILU

Nezáleží na tom, jestli se pinterest rozhodnete využívat jako osobní profil s piny, které vás budou zajímat, nebo jako marketingový nástroj pro vaši firmu. Business profil vám ukáže spoustu dat, které by jste jinak nebyly schopni zjistit.

 

CO VŠECHNO VÁM UMOŽNÍ ANALYTIKA OD PINTERSTU?

Jedná se o kompletní přehled oslovených uživatelů vašich pinů. Zjistíte počet lidí, kterým se zobrazil váš pin na domácí stránce, v kategorii nebo vyhledávání, a i těch, kteří si váš pin přečetli. Dále uvidíte, jak si vedou jednotlivé piny, kolikrát byly repinnuty (uloženy), a kolik uživatelů se skrze ně podívali na vaši webovou stránku.

 

Tím ale možnosti statistiky zdaleka nekončí. Analytika nabízí tři hlavní části přehledu. Váš profil na Pinterestu, oslovení uživatelé a aktivita z domény. V datech ohledně vašeho profilu najdete souhrn všech akcí u pinů, které jste buďto sami vložili na profil, nebo jste uložili od někoho jiného.

Další metriky se týkají oslovených uživatelů. Tedy lidí, kterým se vaše piny zobrazili či s nimi byly v kontaktu. Zjistíte jejich pohlaví, jakým jazykem mluví, zemi v které žijí a jako plus i jejich zájmy. Poslední přehled je zaměřen na aktivitě z domény.

Zde se vám ukáží všechny piny, u kterých máte odkaz na váš web a statistiky ohledně nich. Pokud si ale budete přát tento přehled využívat, Pinterest po vás bude vyžadovat ověření vaší stránky. Díky tomu budete moci využívat funkci tzv. Rich pinů, které ukáží i cenu vašich produktů přímo na Pinterestu.

 

potvrzení webové stránky pinterest

 

2. PRŮZKUM KATEGORIÍ A KLÍČOVÁ SLOVA

Jak již bylo výše zmíněno, Pinterest je něco mezi vyhledávačem a sociální sítí. Z toho důvodu je důležité udělat průzkum kategorií a klíčových slov, které následně využijete v popisu profilu, nástěnek a pinů. Jakmile budete mít zaveden profil déle, můžete najít inspiraci i v analytice oslovených uživatelů a řídit se podle jejich zájmů.

 

JAK UDĚLAT PRŮZKUM?

Do vyhledávání napište váš obor či kategorii, která je vaším hlavním zaměřením. Potvrďte a pod vyhledáváním se vám zobrazí související slova a piny. Právě tato související klíčová slova budou váším cílem.

 

Pinterest Klíčová slova

 

Jakmile najdete dostatek slov, můžete podle nich vytvořit nástěnky a správně vyplnit a strukturovat profil. Ve chvíli, kdy v analytice získáte informace o zájmech vaší audience, máte možnost se jimi řídit a vytvořit podobné nástěnky.

 

3. SPRÁVNĚ VYPLŇTE INFORMACE O PROFILU

Nastavení začíná základními informacemi o profilu, kde jednoduše vyplníte zemi, jazyk, email, typ firmy a vaše jméno. Pokud chcete, aby byly vaše piny lépe objevitelné, nikdy nezapínejte skrytí profilu před vyhledávači. Pinterest má velkou autoritu mezi stránkami a ukrytím, například před googlem, by jste ztratili šanci na větší návštěvnost pinu a vaší stránky.

 

nastavení Pinterest Profilu

Další krok je velmi zásadní: Nastavení profilu. Tato část bude zveřejněna a ukázána ostatním uživatelům. První informace se týká názvu firmy. Nejlepší způsob, jak toto pole vyplnit, je využít vaše jméno, přezdívku či firmu, udělat lomítko a za to napsat konkrétní zaměření profilu.

Následně vyberete obrázek a poté vám dá Pinterest na výběr změnit uživatelské jméno. V tomto kroku se snažte být co nejkonkrétnější, aby se podobalo vašemu jménu. Nyní přichází druhá nejdůležitější část profilu – O mně. Budete mít 160 znaků na konkrétní popis profilu. Nezačínejte klíčovými slovy, ale jako první uveďte větu, citát či slovní spojení, které je pro vás charakteristické. Poté použijte lomítko a smysluplně vypište několik základních klíčových slov, na které se zaměříte.

 

4. VYTVOŘTE NÁSTĚNKY A ZAČNĚTE PINNOVAT

Pokud jste si až dosud říkali, že průzkum kategorií a klíčových slov je zbytečný a zvládnete to i bez nich, při tvoření nástěnky se k tomu jistě rádi vrátíte. Při kliknutí na vytvoření nástěnky se vám zobrazí políčko na vyplnění jména a možnost utajit nástěnku. Sem zadáte vaše klíčové slovo, a pokud nemáte v plánu mít nástěnku pouze pro vašeho známého, možností utajení se nebudete dále zabývat.

Jakmile máte vytvořený board (nástěnku), kliknete na upravení a dostanete se do nastavení nástěnky. Zde vás čeká důležité vyplnění popisu, ve kterém uvedete náležitá klíčová slova ve smysluplných větách. Klíčová slova by měla vyjadřovat význam nástěnky a stejně tak prohlubovat možnosti pinů. Stejným způsobem vytvoříte další nástěnky podle vámi zvolených témat.

 

Nástěnky Pinterest

 

NAHRÁVAT VLASTNÍ PINY NEBO REPINNOVAT?

Jelikož teprve začínáte s Pinterestem a vaše boardy jsou zcela nové, stejně jako váš profil, nejlepší volba je začít repinnovat. Prvních několik dní potrvá, než se profil aklimatizuje, a proto je dobré každý den repinnout do všech nástěnek několik souvisejících pinnů. Pinterest má rád, když svůj obsah propojíte s ostatními. Působí to přirozeněji a zároveň podle analytiky zjistíte, jaké piny jsou pro uživatele zajímavé a jaké ne.

Po pár dnech, když se vaše piny začnou zobrazovat uživatelům, můžete začít přidávat piny s odkazem na vlastní webovou stránku. Pokud budete chtít přidávat odkazy na vaše články, ale nemáte relevantní obrázek pro Pinterest, doporučuji využít stránku Canva, která poskytuje stovky zajímavých šablon pro různé příležitosti. Jak pracovat s Canvou si můžete přečíst ZDE.

 

PŘIDÁTE SE NA PINTEREST?

Přestože se zatím nejedná o jednu z nejpopulárnějších sociálních sítí v České Republice, stále je užitečným marketingovým nástrojem. Už teď se jedná o silnou síť s pevným základem a vyplatí se být její součástí. Pinterest nabízí jedinečnou příležitost pro vaši kreativitu, sbírání nových nápadu a jelikož české firmy dosud neobjevili kouzlo Pinterestu, nenarazíte na velkou konkurenci.

 

Jsem Zuzka, je mi 20 let a skrz tento blog bych s vámi ráda sdílela svoji vášeň pro zdravý životní styl, fitness, sociální sítě a sebevzdělávání.

„Jak vylepšit svůj život?“

Najdete zde spoustu užitečných rad, které jsou čerpány z mých vlastních zkušeností, knih od relevantních autorů i vědecky ověřených studií.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.