Instagram – Co to je a proč na něm být?

Instagram – Co to je a proč na něm být?

CO TO JE INSTAGRAM?

Všichni okolo Vás mluví o trendech na internetu, facebooku a nyní se k tomu přidal i instagram, o kterém jste ještě pořádně neslyšeli? Instagram je aplikace zaměřená na sdílení fotek či videí a stává se každým dnem populárnější. Momentálně má přes 800 milionů uživatelů, z čehož ho využívá více než 1,5 milionu čechů.

Instagram založili Kevin Systrom a Mike Krieger. V roce 2010 se poprvé objevil v obchodě google play a postupně získával skvělé ohlasy a tím pádem spoustu nových vylepšení. Nakonec se ho v roce 2012 zmocnila největší sociální síť facebook za 1 bilion dollarů.

Na instagramu můžete brouzdat jak pomocí počítače, tak i mobilu, avšak jelikož se jedná o aplikaci navrženou především pro mobilní telefony, na počítači má několik omezení. Právě proto je nejlepší používat aplikaci v mobilu, která je zcela zdarma, díky které Vám bude připadat využívání instagramu snadnější a přehlednější.

Stručný návod na instagram, aneb jak funguje a jeho hlavní výhody:

 

VIZE INSTAGRAMU

Stejně jako na facebooku a twitteru, každý kdo si vytvoří instagramový účet má svůj vlastní profil, na který může publikovat videa či fotografie, a zeď, na které se mu zobrazují příspěvky lidí, jejich stories a sledované hashtagy. Na instagramu sledujete lidi, jejichž fotografie či příběhy chcete aby se ukazovali na Vaši stránce s příspěvky, nebo-li zdi, a za stejným účelem Vás sledují ostatní uživatelé.

Instagram nabízí spoustu možností jak pro běžné uživatele, tak pro majitele podniků. Pro běžné uživatele nabízí možnost veřejných i soukromých profilů, kdy veřejný profil může sledovat naprosto každý a u soukromého může uživatel buďto zamítnout nebo přijmout žádost o sledování. Nabízí se možnost sledování přátelů, známých osobností, cestovatelských profilů, bloggerů, e-shopů, restaurací, youtuberů a dalších zajímavých profilů, které se zde vyskytují.

Pro majitele podniků se zde nabízí příležitost ukázat svou značku mezi lidmi, vybudovat si základnu fanoušků, se kterými budou pomocí komentářů a soukromých zpráv komunikovat a zároveň nabídnout odkaz na svoje stránky či kontakt a lokaci, kde se jejich firma nabízí a jak se s ni mohou spojit případní zákazníci. Podaří-li se firmě získat dobré ohlasy na instagramu, s velkou pravěpodobností se zvýší i počet zákazníků.

Instagram příběhy

NA CO JSOU STORIES (PŘÍBĚHY)? 

Příběhy jsou stále jednou z novějších věcí, které spoustu lidí je velmi často využívá. Instagram se jimi snaží nahradit Snapchat, což se mu každým dnem daří stále více. Jedná se o formu fotografií, krátkých videí či různých vychytávek od instagramu, které umožňují sdílet okamžiky z života, které se ukazují jen na jeden den. Díky používání stories se Váš profil stává realističtější a získáte si větší důvěru mezi sledovateli. To samé platí i pro majitele firem, kteří tím mohou upozorňovat na slevy či dávat krátké videa z pracovního dne.

Příběhy se zobrazují na začátku vaší zdi, kde tvoří dlouhou linii nových událostí. Mají tvar bubliny, ve které se vždy ukáže profilová fotografie sledovaného profilu. Chcete-li zobrazit stories, stačí kliknout na bublinu a zobrazí se ty příběhy, které daný profil publikoval během posledních 24 hodin.

Jak publikovat vlastní stories? Jednoduše klikněte buďto na bublinu s vaší profilovou fotkou, obrázek fotoaparátu v levém horním rohu nebo přejeďte prstem z prava do leva a můžete začít. Nejen, že máte možnost přidat fotografie a videa z galerie, ale stejně tak můžete přímo přes instagram stories pořizovat fotografie, videa, fotky zachycující pohyb, živé vysílání a spoustu dalších jedinečných funkcí.

 

JAK SE ZAREGISTROVAT NA INSTAGRAM

Vytvoření účtu je zcela zdarma a jedná se o velmi jednoduchý proces. Můžete se zaregistrovat pomocí Facebooku, čísla mobilu nebo emailu a poté si stačí už jen vytvořit uživatelské jméno a heslo.

Jako další dostanete nabídku na sledování vašich známých z facebooku, kterou můžete buďto potvrdit nebo přeskočit a vrátit se k tomu později či vůbec. Na mobilu je možné mít přihlášeno až 5 účtů zároveň, což značně zjednodušuje jejich správu.

Jakmile máte vytvořený profil, můžete začít s úpravami. Základem je přidání profilové fotografie, jméno či popis (BIO) a pokud jste podnik, je dobré přidat i polohu, kontakt a webovou stránku. Chcete-li, aby Vás uživatelé začali sledovat, musíte jim dát jasně najevo, kdo jste a co můžete nabídnout. Každý chce vědět co očekávat od profilu, který začne sledovat.

 

PŘIDÁNÍ FOTOGRAFIE 

Na spodní liště uprostřed displeje se nachází obrázek „plus“, na který kliknete a zobrazí se Vám fotografie a videa ve vašem mobilu. Jednoduše vyberete fotku, kterou si přejete publikovat, nebo si vytvoříte přímo v instagramu novou, a kliknete na tlačítko „další“.

Následující krok Vám dá na výběr ze spousty filtrů a úprav, ze kterých si můžete zdarma vybrat, používat je však nemusíte a jejich využívání může velmi znehodnotit profil a jeho věrohodnost. Znovu kliknete na tlačítlo „další“ v pravém horním rohu a tím se dostanete k poslednímu kroku.

Instagram Vám nabídne plochu, kde můžete napsat popisek k fotografii. V této části se nekladou meze. Můžete se rozepisovat více či méně – vše záleží na kreativitě a vizi, kterou jste si určili v souvislosti s profilem. Tím se dostáváme k další důležité součásti instagramu – Hashtagy.

Hashtagy jsou klíčová slova, díky kterým máte větší šanci, že Váš profil a fotografie objeví ostatní uživatelé. Pokud máte například profil, na který nahraváte kočky, k popisku nebo do komentáře napíšete: #happycats a podobné Hashtagy. Maximální počet pro jednu publikovanou fotografii je třicet hashtagů.

Jako další možnost můžete tagovat ostatní uživatele, polohu a publikovat příspěvek na vaše ostatní sociální sítě. Poté naposled nakliknete na tlačítko „Další“ a fotka je publikována na profilu.

Osobně doporučuji postnout tři až šest fotek na vyplnění profilu v kratším časovém úseku a až následně se zaměřit na frekventované publikování v rámci jedné fotky v časovém rozmezí jednoho až čtyřech dnů.

Jakmile publikujete fotografii, vaši sledovatelé ji mají možnost vidět na svých zdích, dát like a komentovat. Ti co vás zatím nesledují ji mohou objevit pomocí hashtagu. Postnutá fotografie jde kdykoli vymazat a stejně tak editovat, kdy stačí kliknout na tři tečky u vrchu fotky.

 

JSTE PŘIPRAVENI ZAČÍT S INSTAGRAMEM?

O instagramu by se dalo povídat velmi dlouho, jelikož se každou chvíli aktualizuje a vytváří nové zážitky pro svoje uživatele. Přesvědčil vás tento článek, že instagram je platforma, na které musíte být i vy? Pokud ano, neváhejte a připojte se. Otevírá se tím spoustu nových možností jak pro soukromé účely, tak pro vaše podnikání.

 

 

ZDARMA analýza
Zcela nezávazně Vám do několika dní vypracuji zhodnocení webové stránky a sociálních sítí. Spolu s tím poradím základní opatření, jak se vyvarovat chybám.
Nebudu spamovat na Váš email. Stejně tak nebude prodán ani sdílen s někým dalším.

1 komentář u “Instagram – Co to je a proč na něm být?

Napsat komentář