Instagram – Co to je a proč na něm být?

Instagram – Co to je a proč na něm být?

CO TO JE INSTAGRAM?

Všichni okolo vás mluví o trendech na internetu, facebooku a nyní se k tomu přidal i instagram, o kterém jste ještě pořádně neslyšeli? Instagram je aplikace zaměřená na sdílení fotek či videí a stává se každým dnem populárnější. Momentálně má přes 800 milionů uživatelů, z čehož ho využívá více než 1,5 milionu čechů.

Instagram založili Kevin Systrom a Mike Krieger. V roce 2010 se poprvé objevil v obchodě google play a postupně získával skvělé ohlasy a tím pádem spoustu nových vylepšení. Nakonec se ho v roce 2012 zmocnila největší sociální síť facebook za 1 bilion dollarů.

Na instagramu můžete brouzdat jak pomocí počítače, tak i mobilu, avšak jelikož se jedná o aplikaci navrženou především pro mobilní telefony, na počítači má několik omezení. Právě proto je nejlepší používat aplikaci v mobilu, která je zcela zdarma, díky které Vám bude připadat využívání instagramu snadnější a přehlednější.

Stručný návod na instagram, aneb jak funguje a jeho hlavní výhody:

 

VIZE INSTAGRAMU

Stejně jako na facebooku a twitteru, každý kdo si vytvoří instagramový účet má svůj vlastní profil, na který může publikovat videa či fotografie, a zeď, na které se mu zobrazují příspěvky lidí, jejich stories a sledované hashtagy. Na instagramu sledujete lidi, jejichž fotografie či příběhy chcete aby se ukazovali na vaši stránce s příspěvky, nebo-li zdi, a za stejným účelem vás sledují ostatní uživatelé.

Instagram nabízí spoustu možností jak pro běžné uživatele, tak pro majitele podniků. Pro běžné uživatele nabízí možnost veřejných i soukromých profilů, kdy veřejný profil může sledovat naprosto každý a u soukromého může uživatel buďto zamítnout nebo přijmout žádost o sledování. Nabízí se možnost sledování přátelů, známých osobností, cestovatelských profilů, bloggerů, e-shopů, restaurací, youtuberů a dalších zajímavých profilů, které se zde vyskytují.

Pro majitele podniků se zde nabízí příležitost ukázat svou značku mezi lidmi, vybudovat si základnu fanoušků, se kterými budou pomocí komentářů a soukromých zpráv komunikovat a zároveň nabídnout odkaz na svoje stránky či kontakt a lokaci, kde se jejich firma nabízí a jak se s ni mohou spojit případní zákazníci. Podaří-li se firmě získat dobré ohlasy na instagramu, s velkou pravěpodobností se zvýší i počet zákazníků.

Instagram příběhy

NA CO JSOU STORIES (PŘÍBĚHY)? 

Příběhy jsou stále jednou z novějších věcí, které spoustu lidí je velmi často využívá. Instagram se jimi snaží nahradit Snapchat, což se mu každým dnem daří stále více. Jedná se o formu fotografií, krátkých videí či různých vychytávek od instagramu, které umožňují sdílet okamžiky z života, které se ukazují jen na jeden den. Díky používání stories se váš profil stává realističtější a získáte si větší důvěru mezi sledovateli. To samé platí i pro majitele firem, kteří tím mohou upozorňovat na slevy či dávat krátké videa z pracovního dne.

Příběhy se zobrazují na začátku vaší zdi, kde tvoří dlouhou linii nových událostí. Mají tvar bubliny, ve které se vždy ukáže profilová fotografie sledovaného profilu. Chcete-li zobrazit stories, stačí kliknout na bublinu a zobrazí se ty příběhy, které daný profil publikoval během posledních 24 hodin.

Jak publikovat vlastní stories? Jednoduše klikněte buďto na bublinu s vaší profilovou fotkou, obrázek fotoaparátu v levém horním rohu nebo přejeďte prstem z prava do leva a můžete začít. Nejen, že máte možnost přidat fotografie a videa z galerie, ale stejně tak můžete přímo přes instagram stories pořizovat fotografie, videa, fotky zachycující pohyb, živé vysílání a spoustu dalších jedinečných funkcí.

 

JAK SE ZAREGISTROVAT NA INSTAGRAM

Vytvoření účtu je zcela zdarma a jedná se o velmi jednoduchý proces. Můžete se zaregistrovat pomocí Facebooku, čísla mobilu nebo emailu a poté si stačí už jen vytvořit uživatelské jméno a heslo.

Jako další dostanete nabídku na sledování vašich známých z facebooku, kterou můžete buďto potvrdit nebo přeskočit a vrátit se k tomu později či vůbec. Na mobilu je možné mít přihlášeno až 5 účtů zároveň, což značně zjednodušuje jejich správu.

Jakmile máte vytvořený profil, můžete začít s úpravami. Základem je přidání profilové fotografie, jméno či popis (BIO) a pokud jste podnik, je dobré přidat i polohu, kontakt a webovou stránku. Chcete-li, aby vás uživatelé začali sledovat, musíte jim dát jasně najevo, kdo jste a co můžete nabídnout. Každý chce vědět co očekávat od profilu, který začne sledovat.

 

PŘIDÁNÍ FOTOGRAFIE 

Na spodní liště uprostřed displeje se nachází obrázek „plus“, na který kliknete a zobrazí se Vám fotografie a videa ve vašem mobilu. Jednoduše vyberete fotku, kterou si přejete publikovat, nebo si vytvoříte přímo v instagramu novou, a kliknete na tlačítko „další“.

Následující krok Vám dá na výběr ze spousty filtrů a úprav, ze kterých si můžete zdarma vybrat, používat je však nemusíte a jejich využívání může velmi znehodnotit profil a jeho věrohodnost. Znovu kliknete na tlačítlo „další“ v pravém horním rohu a tím se dostanete k poslednímu kroku.

Instagram Vám nabídne plochu, kde můžete napsat popisek k fotografii. V této části se nekladou meze. Můžete se rozepisovat více či méně – vše záleží na kreativitě a vizi, kterou jste si určili v souvislosti s profilem. Tím se dostáváme k další důležité součásti instagramu – Hashtagy.

Hashtagy jsou klíčová slova, díky kterým máte větší šanci, že váš profil a fotografie objeví ostatní uživatelé. Pokud máte například profil, na který nahraváte kočky, k popisku nebo do komentáře napíšete: #happycats a podobné Hashtagy. Maximální počet pro jednu publikovanou fotografii je třicet hashtagů.

Jako další možnost můžete tagovat ostatní uživatele, polohu a publikovat příspěvek na vaše ostatní sociální sítě. Poté naposled nakliknete na tlačítko „Další“ a fotka je publikována na profilu.

Osobně doporučuji postnout tři až šest fotek na vyplnění profilu v kratším časovém úseku a až následně se zaměřit na frekventované publikování v rámci jedné fotky v časovém rozmezí jednoho až čtyřech dnů.

Jakmile publikujete fotografii, vaši sledovatelé ji mají možnost vidět na svých zdích, dát like a komentovat. Ti co vás zatím nesledují ji mohou objevit pomocí hashtagu. Postnutá fotografie jde kdykoli vymazat a stejně tak editovat, kdy stačí kliknout na tři tečky u vrchu fotky.

 

JSTE PŘIPRAVENI ZAČÍT S INSTAGRAMEM?

O instagramu by se dalo povídat velmi dlouho, jelikož se každou chvíli aktualizuje a vytváří nové zážitky pro svoje uživatele. Přesvědčil vás tento článek, že instagram je platforma, na které musíte být i vy? Pokud ano, neváhejte a připojte se. Otevírá se tím spoustu nových možností jak pro soukromé účely, tak pro vaše podnikání.

 

 

Jeden komentář Přidat své

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.